martes, 26 de abril de 2011

MITJA MARATÓ DE VALLS / MITJA MARATÓ DE CUNIT 2011

Després d´aquestes grans cròniques i d´aquestes marques estratosfèriques fa una mica de cosa fer una entrada sobre curses més terrenals, però els del  FRANCOLI també ens deixem veure en curses més curtes (sobretot jo, jejeje). Així el dia 27 de Març em vaig plantar a la sortida de la MITJA MARATÓ DE LA CALÇOTADA DE VALLS per fer la segona mitja de la temporada. Aquesta mitja ja l´havia corregut feia anys i la recordava com una mitja dura, per no fer una gran marca, però molt ben organitzada.


Sortim els corredors de la mitja i de la cursa del Calçot (10 km) tots junts. Els primers kilòmetres amb molta gent, encara que no sabia fixe la gent que feia la mitja i qui feia la de 10 km. En el kilòmetre 4 aproximadament les dos curses es separen, i toca fer un petit sprint per enganxar un grupet de cinc corredors i anar acompanyat.  Fins al kilòmetre 14 o així vam anar junts, tirant del grupet un, després un altre i amb algun "lacras". Pel perfil de la cursa es difícil calcular el ritme, ja que sortien kilòmetres a 3:40 i després tobogans que ens feien marcar kilòmetres a més de 4/km. A partir del km. 14 el grup es va anar trencant.
Els últims dos kilòmetres van ser complicats, amb vent fort en contra, i per algún error corrent per una carretera oberta al trànsit en tots dos sentits. Modo acojone: on.
Temps final: 1:19:53. Posició 15º. Vaig acabar content, bastant còmode tota la cursa i pel perfil satisfet amb la marca, on només 17 corredors van aconseguir baixar d´1h24min.
La victòria per Sergio Enriquez, amb 1:11:03.



Dos setmanes després, el 9 d´abril va tocar la MITJA MARATÓ DE CUNIT. 
Estrany còrrer un dissabte per la tarda, a les 17:30 hores. I la cosa es complicava, 24º C a la sortida. Poca gent (només 270 arribats) i temps final d´1:20:31, 8º classificat general.
El circuit es tracta de dos voltes, per un circuit planer, però trobes un port d´uns 800 metres estil Pantani-Tour al km. 8 i al km. 17 d´on surts bastant tocat, especialment a la segona volta.
Només sortir dos corredors van marxar (Ricard Verge i el guanyador). Per darrera ens vam ajuntar un grupet d´uns 10 atletes. Al km. 4 ja vaig veure que no podria seguir aquell ritme de 3:35 i vaig despenjar-me per evitar mals majors. Vaig anar sol, però portava el grup a la vista a uns 200 metres, on només quedaven ja 6 corredors. Els dos primers anaven molt per davant. Superat el port categoria especial vaig passar la primera volta en 39:04, i 7º classificat. Però a partir d´aqui va tocar patir.
A la segona volta no podia mantenir el ritme. Molta calor i suposo que per aquest motiu i la suor al peu vaig començar a notar una "llaga" al peu que molestava.  Em vaig concentrar en intentar marcar els kilòmetres per sota de 4/km, ja que el motor no donava ja per més. I per rematar-me pujada final. Vaig arribar molt pitjor que a Valls, encara que mai havia fet dos mitjes en només quinze dies i amb aquella temperatura, difícil còrrer.
La victòria per Albert Pascual en 1:12:41, amb gairebé 3 minuts al segon.
Però aprofitant que els cracks de la zona per lesió, per altres curses o perquè s´estava millor amb una birra a la platja no van participar, m´he trobat primer a la Lliga Championchip de les comarques de Tarragona.
Així que els del C.A. FRANCOLI seguim donant guerra per l´asfalt.
Salut i kilòmetres!!

                                                                                                           By Peio



No hay comentarios:

Publicar un comentario